Nákupní košík
Košík je prázdný
Nákup nad 2000 Kč
Doprava ZDARMA!
 

Obchodní podmínky

Obchodní podmínky
 
1/ Základní ustanovení
 
a. Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) jsou vydané dle § 1751 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“)
 
Ondřej Krátký. se sídlem Paloučky 181/3, 251 01 Říčany, IČO: 01641271
 
které blíže vymezují a upřesňují práva a povinnosti prodávajícího,
kterým je e-shop: www..knihydobra.cz
 
Knihy Dobra – Ondřej Krátký, Paloučky 181/3, 251 01 Říčany
Tel.: +420 734 734 257 932, e-mail: info@knihydobra.cz
 

b. Tyto obchodní podmínky upravují vzájemná práva a povinnosti prodávajícího a fyzické osoby, která uzavírá kupní smlouvu mimo svoji podnikatelskou činnost jako spotřebitel, nebo v rámci své podnikatelské činnosti (dále jen: „kupující“) prostřednictvím webového rozhraní umístěného na webové stránce dostupné na internetové adrese www.knihydobra.cz (dále je „internetový obchod“).

c. Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Odchylná ujednání v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními těchto obchodních podmínek.

d. Tyto obchodní podmínky a kupní smlouva se uzavírají v českém jazyce.

 
2/Objednávka a uzavření kupní smlouvy

a. Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory), hradí kupující sám. Tyto náklady se neliší od základní sazby.

b. Kupující provádí objednávku zboží těmito způsoby:

  • prostřednictvím svého zákaznického účtu, provedl-li předchozí registraci v internetovém obchodě,
  • vyplněním objednávkového formuláře bez registrace.  

c. Při zadávání objednávky si kupující vybere zboží, počet kusů zboží, způsob platby a doručení.

d. Před odesláním objednávky je kupujícímu umožněno kontrolovat a měnit údaje, které do objednávky vložil. Objednávku odešle kupující prodávajícímu kliknutím na tlačítko "odeslat objednávku". Údaje uvedené v objednávce jsou prodávajícím považovány za správné. Podmínkou platnosti objednávky je vyplnění všech povinných údajů v objednávkovém formuláři a potvrzení kupujícího o tom, že se seznámil s těmito obchodními podmínkami.

e. Neprodleně po obdržení objednávky zašle prodávající kupujícímu potvrzení o obdržení objednávky na emailovou adresu, kterou kupující při objednání zadal. Toto potvrzení se považuje za uzavření smlouvy. Přílohou potvrzení jsou aktuální obchodní podmínky prodávajícího. Kupní smlouva je uzavřena potvrzením objednávky prodávajícím na emailovou adresu kupujícího.

f. V případě, že některý z požadavků uvedených v objednávce nemůže prodávající splnit, zašle kupujícímu na jeho emailovou adresu pozměněnou nabídku. Pozměněná nabídka se považuje za nový návrh kupní smlouvy a kupní smlouva je v takovém případě uzavřena potvrzením kupujícího o přijetí této nabídky prodávajícímu na jeho emailovou adresu uvedenu v těchto obchodních podmínkách.

g. Všechny objednávky přijaté prodávajícím jsou závazné. Kupující může zrušit objednávku, dokud není kupujícímu doručeno oznámení o přijetí objednávky prodávajícím. Kupující může zrušit objednávku telefonicky na telefonní číslo nebo email prodávajícího uvedený v těchto obchodních podmínkách.

h. V případě, že došlo ke zjevné technické chybě na straně prodávajícího při uvedení ceny zboží v internetovém obchodě, nebo v průběhu objednávání, není prodávající povinen dodat kupujícímu zboží za tuto zcela zjevně chybnou cenu ani v případě, že kupujícímu bylo zasláno automatické potvrzení o obdržení objednávky podle těchto obchodních podmínek. Prodávající informuje kupujícího o chybě bez zbytečného odkladu a zašle kupujícímu na jeho emailovou adresu pozměněnou nabídku. Pozměněná nabídka se považuje za nový návrh kupní smlouvy a kupní smlouva je v takovém případě uzavřena potvrzením o přijetí kupujícím na emailovou adresu prodávajícího.

3/ Expediční lhůty
Zboží expedujeme obvykle do 7 pracovních dní od doručení objednávky. Tato lhůta se může prodloužit, pokud zboží momentálně není na skladě. V tom případě Vás informujeme formou e-mailu nebo telefonicky hned, jakmile budeme mít informaci o dostupnosti zboží od našeho dodavatele a nabídneme náhradní řešení. V případě, že neobdržíme odpověď od zákazníka do 7 dnů od data odeslání e-mailu s možností dodání zboží, bude objednávka považována za neaktuální a následně stornována. V době uzavření prodejny o svátcích, během inventury apod. může být mimo provoz také e-shop. O těchto i jiných změnách Vás informujeme na webových stránkách www.knihydobra.cz .

4/ Platební podmínky, poštovné a balné

Doručení službou Zasilkovna

Doručení zásilek do 10 kg zajišťuje společnost Zasilkovna s.r.o. prostřednictvím svých dopravců a výdejních míst svých nebo svých partnerů. V případě, že hmotnost zásilky přesahuje 10 kg, zasíláme balíček pouze prostřednictvím České pošty. Pro potvrzení tohoto způsobu dopravy Vás budeme kontaktovat prostřednictvím emailu.

Zasilkovna – Platba při převzetí – ke zboží je účtováno poštovné a balné 99,-Kč pro ČR, 130,- Kč pro Slovensko. Celkovou částku zaplatíte při převzetí balíčku ve Vámi zvolené výdejně Uloženky, faktura od nás je přibalena ke zboží. O předání zásilky společnosti Zasilkovna Vás informujeme e-mailem: „Stav Vaší objednávky byl změněn na stav: Odesláno“. Společnost Zasilkovna Vás informuje SMS na Vámi uvedené telefonní číslo a e-mailem na Vámi uvedenou e-mailovou adresu, že zásilku převzala do přepravy a znovu stejným způsobem zašle informaci, že je zásilka připravena k vyzvednutí. Ve zprávě je také uvedeno, zda je možné na zvoleném výdejním místě platit kartou. Zásilka je uložena na výdejním místě po dobu 7 dní. Tři dny před ukončením úložní doby posílá na oba kontakty ještě výzvu k vyzvednutí. 

Upozornění: V případě vrácení zásilky a vyžádaného opětovného zaslání bude znovu připočteno přepravné, tj. 99,- (týká se také zásilek v ČR nad 2 000 Kč - tedy s poštovným zdarma).

Doručení Českou poštou 

Dobírka ČR  – ke zboží je účtováno poštovné a balné (156,-Kč balík na adresu), celkovou částku zaplatíte při převzetí balíčku, faktura je přibalena ke zboží. Zboží odesíláme prostřednictvím České pošty na Vámi uvedenou adresu. O odeslání Vás informujeme e-mailem : „Stav Vaší objednávky byl změněn na stav: Odesláno“. Česká pošta doručuje zásilku obvykle během 1 – 4 pracovních dnů. Pokud balíček nedostanete do týdne od odeslání, kontaktujte nás e-mailem nebo telefonicky. Doručování zásilek se řídí aktuálně platnými předpisy dopravce, nemůžeme proto zajistit doručení o víkendu nebo ve večerních hodinách. 

Upozornění: V případě vrácení zásilky a vyžádaného opětovného zaslání bude znovu připočteno přepravné, tj. 156,- (týká se také zásilek v ČR nad 2 000 Kč - tedy s poštovným zdarma).

 
5/ Nákup na fakturu – pouze pro školy a knihovny
Knihovnám a školám poskytujeme slevu až do výše 15%, u knih z našeho nakladatelství Dobra až 30%. Při nákupu na fakturu nezapomeňte uvést kromě doručovací adresy také adresu fakturační včetně IČ a DIČ. V případě platby na fakturu si vyhrazujeme právo vyřízení objednávky odložit do té doby, než uhradíte svoji předcházející objednávku. 
 
6/ Kupní smlouva a storno objednávky
Veškerá prezentace námi nabízeného zboží umístěná v e-shopu http://www.knihydobra.cz/ je pouze informativního charakteru a nejsme povinni uzavřít kupní smlouvu ohledně tohoto zboží. Ustanovení § 1732 odst. 2 občanského zákoníku se nepoužije. Vyhrazujeme si právo nedodat zboží, které momentálně nemáme na skladě nebo pokud Vámi uvedená adresa je zjevně pochybná. V tom případě Vás neprodleně kontaktujeme e-mailem, případně telefonicky.

Řádně vytvořená e-shopová objednávka je pouze návrhem kupní smlouvy, který neprodleně potvrdíme e-mailem, přičemž toto potvrzení není souhlasem s uzavřením kupní smlouvy. Za souhlas s uzavřením kupní smlouvy je považován okamžik vyexpedování zboží. O vyexpedování zboží Vás informujeme e-mailem tohoto znění: „Stav Vaší objednávky byl změněn na: Čeká na odeslání“. 

Vyhrazujeme si právo zrušit objednávku nebo její část v případě, že zboží nebudeme schopni dodat z důvodu jeho vyprodání nebo se nám jej nepodaří dodat v ceně, která je uvedena v internetovém obchodě. V případě, že tato situace nastane, budeme Vás neprodleně kontaktovat e-mailem nebo telefonicky. V případě, že již byla zaplacena kupní cena, bude tato částka vrácena, k uzavření Kupní smlouvy nedojde. 

 
Objednávku lze zrušit před její expedicí e-mailem na adresu: info@knihydobra.cz nebo telefonicky na čísle +420 734 257 932 V případě, že nebude objednávka zrušena před expedicí a bude expedována, může být po Vás požadována náhrada nákladů spojená s expedicí zboží.

Zakoupené zboží můžete vrátit pouze do 14 dnů od odebrání. Tato lhůta se počítá od okamžiku převzetí zboží, přičemž v případě, že předmětem kupní smlouvy je několik druhů zboží nebo dodání několika částí, běží tato lhůta ode dne převzetí poslední dodávky zboží. Odstoupení od kupní smlouvy nám musí být odesláno ve lhůtě uvedené v předchozí větě. Zboží můžete vrátit pouze s dokladem, který byl k němu vystaven (faktura) a pouze za předpokladu, že je nepoškozené, nepoužité, kompletní a v původním obalu. Pokud to již není dobře možné (např. v mezidobí bylo zboží zničeno), musíte poskytnout peněžitou náhradu jako protihodnotu toho, co již nemůže být vydáno. Pokud je vrácené zboží poškozeno jen částečně, můžeme uplatnit náhradu škody a započíst si svůj nárok na vrácenou kupní cenu. Výjimku tvoří zboží, které bylo poškozené již při prodeji a z toho důvodu na něj byla vystavena sleva. V případě odstoupení od smlouvy nesete náklady spojené s navrácením zboží. 

V případě vrácení zboží Vám vrátíme bez zbytečného odkladu všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání stejným způsobem, jakým jsme peněžní prostředky přijali. Jestliže jste zvolili jiný, než nejlevnější způsob dodání zboží, který nabízíme, vrátíme Vám náklady na dodání zboží ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží.

Odstoupíte-li od kupní smlouvy, nejsme povinni Vám vrátit přijaté peněžní prostředky dříve, než zboží vrátíte nebo prokážete, že jste zboží odeslali.

Na zboží poskytujeme záruční dobu danou zákonem. 

Zaškrtnutím políčka Přečetl jsem a souhlasím s Nákupním řádem potvrzujete svůj souhlas s těmito Obchodními podmínkami.

 
7/ Reklamace

Při převzetí zboží zkontrolujte stav balíku. Pokud je jakkoliv poškozen nebo zdeformován, doporučujeme ho nepřebírat. Pokud po otevření balíku zjistíte mechanické poškození zboží, kontaktujte neprodleně Českou poštu, Zásilkovnu s.r.o. nebo naši firmu,  zajistíme další postup reklamace. V případě nedodržení tohoto postupu nebude brán zřetel na poškození zboží přepravní firmou a následné reklamace nebudou vyřízeny.

Nekompletnost zásilky nebo její poškození nám prosím oznamte e-mailem nebo telefonicky, nejlépe do 48 hodin od převzetí. Záruční doba začíná běžet dnem převzetí zboží zákazníkem.

V případě reklamace, ať již z důvodu zjištěné vady nebo pro rozpor zboží s kupní smlouvou, nás kontaktujte na e-mailové adrese: info@knihydobra.cz nebo telefonním čísle: +420 734 257 932. Reklamované zboží zašlete na adresu: Knihy Dobra – Ondřej Krátký, Paloučky 181/3, 251 01 Říčany, Česká republika. Doporučujeme zboží zaslat jako balík doporučenou zásilkou, pokud ho pošlete na dobírku nebo na náklady adresáta, nemůžeme zásilku přijmout. Do balíku přiložte kopii daňového dokladu, který jsme Vám poslali se zbožím a popis vady výrobku opatřený dostatečnými kontaktními údaji kupujícího (zpáteční adresa, e-mail, tel. číslo). 

Reklamace vyřizujeme v co nejkratší době, nejpozději však do 30 dnů od převzetí reklamovaného zboží (včetně daňového dokladu a popisu závady), pokud není třeba odborného posouzení vady subdodavatelem. O oprávněnosti reklamace a možnostech jejího vyřízení vás informujeme e-mailem nebo telefonicky. Pokud uznáme reklamaci jako oprávněnou a nebudeme schopni Vám zboží vyměnit nebo opravit, můžete požadovat odstoupení od smlouvy a vrácení peněz. V případě značného opotřebení zboží používáním může být vrácená částka snížena. Pouze ve výjimečných případech Vám můžeme nabídnout kompenzaci formou slevy z ceny výrobku. 

V případě oprávněné reklamace má zákazník právo na náhradu poštovného v nutné výši. V případě neoprávněné reklamace nemá spotřebitel nárok na náhradu svých nákladů spojených s vyřízením reklamace a současně ani prodejce nemá nárok na náhradu nákladů, které vznikly na jeho straně (pokud se ze strany spotřebitele nejednalo např. o opakovanou bezdůvodnou reklamaci, u které se již dá dovozovat, že se z jeho strany jednalo o zneužití práv).

Vadné zboží k reklamaci je kupující povinen předat kompletní a, je-li to možné, v původním obalu. V případě zaslání poštou nebo jinou spediční službou je třeba zaslat zboží ve vhodném obalovém materiálu, jež vyhovuje přepravním požadavkům dodaného zboží.

8/ Ochrana soukromí

Údaje od návštěvníků e-shopu www.knihydobra.cz získáváme prostřednictvím objednávkového formuláře. Údaje shromažďujeme se souhlasem návštěvníka, který je do objednávkového formuláře vepsal a odeslal.

Vaše osobní údaje nezveřejňujeme, nezpřístupňujeme ani neposkytujeme žádným jiným subjektům, s výjimkou organizací, s nimiž je spolupráce nezbytná pro správné vyřízení Vaší objednávky. Jsou to zejména banky (v některých případech poskytnutí Vašeho jména) a Česká pošta s.p. a Zasilkovna s.r.o. (údaje nezbytné pro doručení zásilky).  Citlivé vstupní údaje, které zadáváte do systému internetového bankovnictví, jsou chráněny platebními branami bank a nedostávají se do prostředí třetích stran. Zpracovatelé plateb vidí pouze informace o transakci, které jim banka s odeslanou transakcí sdělí.

8/ Mimosoudní řešení sporů

a. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: https://adr.coi.cz/cs. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi prodávajícím a kupujícím z kupní smlouvy.

b. Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).

c. Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.

9/ Závěrečná ustanovení
 
Knihy Dobra - Ondřej Krátký nenese odpovědnost za opožděné doručení zboží zaviněné Českou poštou s.p., Zásilkovnou s.r.o. opožděné doručení nebo nedoručení zboží zaviněné nesprávně udanou adresou příjemce a poškození zaviněné doručovací službou.

a. Veškerá ujednání mezi prodávajícím a kupujícím se právním řádem České republiky. Pokud vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí právem České republiky. Tímto nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů.

b. Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku.

c. Všechna práva k webovým stránkám prodávajícího, zejména autorská práva k obsahu, včetně rozvržení stránky, fotek, filmů, grafik, ochranných známek, loga a dalšího obsahu a prvků, náleží prodávajícímu. Je zakázáno kopírovat, upravovat nebo jinak používat webové stránky nebo jejich část bez souhlasu prodávajícího.

d. Prodávající nenese odpovědnost za chyby vzniklé v důsledku zásahů třetích osob do internetového obchodu nebo v důsledku jeho užití v rozporu s jeho určením. Kupující nesmí při využívání internetového obchodu používat postupy, které by mohly mít negativní vliv na jeho provoz a nesmí vykonávat žádnou činnost, která by mohla jemu nebo třetím osobám umožnit neoprávněně zasahovat či neoprávněně užít programové vybavení nebo další součásti tvořící internetový obchod a užívat internetový obchod nebo jeho části či softwarové vybavení takovým způsobem, který by byl v rozporu s jeho určením či účelem.

e. Kupující tímto přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 občanského zákoníku.

f. Kupní smlouva včetně obchodních podmínek je archivována prodávajícím v elektronické podobě a není přístupná.

g. Znění obchodních podmínek může prodávající měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.

 
platnost od 30. 5. 2022